ساخت كشتی اقیانوس پیمای كشور سال 91 به پایان می رسد
نوشته شده توسط : sadis

دكتر 'وحید چگنی' روز چهارشنبه در حاشیه سمینار محیط زیست دریا در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در گفت و گو با ایرنا افزود: برای ساخت كشتی اقیانوس پیما بالغ بر 100 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی بدون اشاره به زمان آغاز ساخت ایم كشتی اقیانوس پیما تصریح كرد: كشور ما دارای منافع راهبردی در قطب جنوب هست و باید بتواند از این منافع خود استفاده كند ولی تا به حال از این منافع طبیعی استفاده نكرده ایم.

دكتر چگنی اظهار كرد: باید برنامه ریزی به سمتی باشد كه بتوانیم از این منافع استفاده بكنیم و این مستلزم آموزش نیروی انسانی ، خرید و ساخت تجهیزات ، سازماندهی و برنامه ریزی در این زمینه است.

وی در زمینه لزوم پژوهش های دریایی گفت: برای توسعه كار پژوهش دریایی كشور به پنج فروند كشتی تحقیقاتی از جمله یك فروند در خلیج فارس و دریای عمان، خزر و دو فروند در آبهای بین المللی در اقیانوس هند مورد نیاز است.

رییس مركز ملی اقیانوس شناسی با بیان این كه با توجه به وسعت آبی كه در كشور و جهان وجود دارد، ساخت یك كشتی تحقیقاتی كفایت نمی كند، از آغاز به كار مركز داده های اقیانوسی دریایی خبر داد.

وی با بیان اینكه این مركز ، رسما كار خود را از یك ماه پیش آغاز كرد، اظهار كرد: به طور كلی در كشور یك كمیته ملی اقیانوس شناسی متشكل از تعدادی ارگان های دریایی و نمایندگان دانشگاه های دریایی وجود دارد.

وی افزود: موسسه ملی اقیانوس شناسی در چهار ایستگاه پژوهشی چابهار، بوشهر، نوشهر و بندرعباس فعالیت دارد.

ك/3 7100/646





:: برچسب‌ها: شب , حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: